دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بررسی اثرات تگزاپون در شامپو

آشنايي با مواد شيميايي

بررسی اثرات تگزاپون در شامپو

۷۶ بازديد
چرا SLES در شامپو استفاده می شود؟
SLES معمولا در شامپو به عنوان یک سورفکتانت اولیه و عامل کف کننده برای کمک به تمیز کردن پوست سر و مو استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست، سدیم لورت سولفات یک سورفکتانت مبتنی بر سولفات است. سپس شامپوهایی که حاوی SLES هستند به عنوان شامپوهای مبتنی بر سولفات طبقه بندی می شوند.

پوست سر ما هر روز به طور طبیعی چربی ترشح می کند و چربی به چسباندن آلودگی هوا و محیط اطراف به مو و پوست سر کمک می کند. چربی و کثیفی روی موها و پوست سر ما جمع می شود که باعث کثیف و چرب شدن آنها می شود. شستن این چربی و کثیفی فقط با آب سخت است، زیرا تقریباً همه آنها در آب نامحلول هستند.


مانند هر سورفکتانت دیگری، SLES دارای ساختار شیمیایی با سر آبگریز (آب ترسناک) و سر آب دوست (آب دوست) است. سر آبگریز به عنوان سر لیپوفیل نیز شناخته می شود، به این معنی که می تواند به طور موثر با گریس و کثیفی پیوند بخورد زیرا معمولاً مولکول های چربی یا چربی دارند. خوب، سر آبدوست می تواند با مولکول آب پیوند بخورد. بنابراین به این ترتیب، SLES می‌تواند چربی و کثیفی نامحلول اولیه را در آب نامحلول کند و سپس به راحتی شسته شود.

SLES همچنین دارای قابلیت کف کردن برجسته است. می‌تواند کف پایداری ایجاد کند که به پخش شدن شامپو در سطح بزرگ‌تری کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به خاک و کثیف نفوذ کند. یک فوم غنی همچنین کمک می کند تا موهای خیس به راحتی شانه شوند و از گره خوردن آن جلوگیری می کند.

خرید تگزاپون در شیمیایی تهران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.